Jaha, fjärde dagen i baren, gick som ett smäck. Fick min första dricks också, 5 döllars (som jag dock splittade med tjejen jag jobbar med så 2.5... men ändå). Folk dricksar inte här, det är inte den sortens bar. Det är den sortens bar man dricker eller spelar upp sina surt förvärvade slantar, inte ger bort dem, herregud. Lite kort om hur det fungerar: En person beställer exempelvis en "pot of gold" vilket inte är något pysslingsaktigt utan en standard xxxx gold öl. Om de vill ha den större beställer de en schooner, på flaska så heter det stubbie. De lägger sina pengar framför sig. När de har druckit upp ska man snabbt som ögat ge dem en ny likadan och ta av pengarna själv. Om de inte vill ha mer lägger de glaset ned. Skitkonstigt. Är ett system som påhittats av någon som vill supa så enkelt som möjligt med så lite snack som möjligt antar jag.
Ägaren är bortrest en vecka vilket är jvligt gött eftersom han inte är särskilt trevlig. Han är väl inte otrevlig heller egentligen men han påpekar jämt allt man gör och övervakar. Lite av en bitch.
Jaha nähe. Nu ska jag väl sova, imorrn är det ju fredag så då kanske det blir livat. Har inget mer att komma med för tillfället.
Hej
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar