Jag ligger på mitt rum med mitt underbara internet i den, som allt annat här, småtrasiga sängen. Allt är mer eller mindre trasigt. Det är två hål i fönstret varav det ena är "lagat" med en bomullstuss, ena antennen på high-tech tv:n är av och själva "parabolen" är lagad med en gummisnodd. Dvd:ns front är helt lös och för att få igång en film måste man trycka på playknappen på ett visst speciellt helt slumpartat sätt som är omöjligt att klura ut (det finns ingen fjärrkontroll så man kan inte spola, sätta på text eller pausa). Handfatet är väldigt sprucket och det är otroligt att det inte läcker. Garderobens baksida är lös och ett handtag på byrån är av. Ac:n hänger löst. Den obligatoriska heltäckningsmattan har lossat i varje hörn av rummet och formats till luddiga högar som ser ut som påkörda igelkottar. Till och med stolen är skev och vickar när jag använder den som bord till mina tv-middagar.
 |
"Allt är patetiskt". Men krubbet är gött ! Notera filmen på tv:n, tog nog bara 10 minuters pill för att få igång den. |
Igår arbetade jag mitt första pass i baren. Det gick okej, jag är tydligen helt värdelös på att hälla upp öl dock. "För lite skum, för mycket, för lite öl, du håller glaset fel etc. etc." Blä. Jag hatar att vara ny och oerfaren.
Jag har bestämt mig för att köra på den här veckan men om det inte blir roligare än såhär så drar jag till Linn och Emilia, för här är det ensamt och ingen stek i världen kan väga upp för det.
Hej
Ps. Nu har jag ändrat i inställningarna så att alla som vill kan kommentera. Bara så ni vet.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar