tisdag 30 oktober 2012

Kändisskapet sprider sig

Som många av er redan vet så är även Linn lite extra speciell numera, hon har nämligen varit med i The Western Star (typ Corren det också).

Linn tycker minsann att det är rena rama vilda västern här ute !  


"She misses her family but also mentioned a fondness for cheese". Likställa saknaden efter familjen med saknaden efter billig ost. I löv it.


Eftersom hon nu hela tiden känner att hon måste påpeka hur mycket mer kändis hon är än mig så vill jag bara visa upp själva storleken på artikeln. Det är ju inte en helside-story (som min) direkt och hon var inte omnämnd på framsidan (som jag). Bara så att vi make it clear så att säga.

Finn fem fel

Det ni !

onsdag 24 oktober 2012

Nya tag


Ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig, vilket inte per automatik innebär att det därför skulle bli dåligt, bara annorlunda. Emilia bestämde sig för att det var dags att åka hem, hon saknade Sverige med alla dess fördelar (kallt dricksvatten i kranen, golv utan heltäckningsmattor, att det är helt och rent och överlag en stabilare tillvaro) och kände sig färdig med resandet helt enkelt. Detta gör att jag nu har tagit över hennes jobb och farit iväg till Roma för att sammanstråla med Linn igen, jaaaaa ! Lite läskigt att återigen starta på noll på en arbetsplats när jag väl börjat få in snitsen, men det är det absolut värt.
Typiskt att man överger skutan nu när man är lokalkändis och alla väl vet vem man är (eller är möjligtvis bara skönt att slippa allt ståhej, vill ju gärna kunna lämna rummet utan att ha horder av männsker i hasorna som vill ta på en och grejer).

Jag kommer inte att sakna Charleville men jag kommer att sakna John, en man som bodde på motellet och även var lite av en vaktmästare. Efter varje jobbpass brukade vi ha en pratstund på baksidan, diskutera livet och snacka skit om ägaren. En jättesnäll farbror som pratade med mig som att jag var en vanlig människa med åsikter av värde, inte någon trög backpacker som bara kunde missuppfatta beställningar och berätta om hur kallt det är i Sverige.

John med sin VB, favvoölen.

Här har jag än så länge arbetat som servitris och testat på ett lugnt pass i baren. Det verkar okej, imorgon blir det ett riktigt barpass då man tydligen partar till det på torsdagar häromkring så det ska bli intressant. 
Planen är att stanna här till jul, spara ihop en hög med kosing och sen resa runt i en månad och bara uppleva. Vi funderade till och med på att testa fallskärmshoppning, dock är det lite kostsamt men tanken känns ändå kittlande. Det du Mamma, det skulle vara något ! 

Nu blir det inga såna här heta bilder från vinfyllda utekvällar i Emilias sällskap på ett tag framöver.
Notera Emilias oootroliga kindben, de skulle kunna skiva en ost. Man kan tro att hon är skapad i the Sims, men så är inte fallet ! 

Nu ska jag sova, Emilia borde ha landat i ... öh.. Peking eller var det var hon skulle mellanlanda, vid det här laget men hemma är hon inte förrän på fredag.

Emilia ! Njut av billiga cigg, att gå i affärer på söndagar, vanlig majonnäs och H&M ! 
Du kommer att vara saknad ! Vi ses på Skype ! 
 !!!


onsdag 17 oktober 2012

Världskändis i Charleville

Kunde ju inte tacka nej när jag blev tillfrågad om jag ville vara med i South Wests motsvarighet till Corren, Western Times.


Härligt att de får mig att låta så entusiastisk. "Anna-Maria Lantz is new in town, and loving it". Yeah right...

Blev till och med front news ! Eller inte riktigt, det är ju öppet hus på skolan med clownen Aaron som är det men ändå.
(Jag vet inte riktigt om ballongens placering var helt lyckad, men det kanske bara är jag... som tänker i de banorna...)

Knäppt knäppt knäppt. Fick göra en sorts walk of fame/shame med tidningarna under armen spatserande genom staden imorse. Jag införskaffade en bunt, så var inte orolig Mamma, du kommer att få ett exemplar.

Häpp !


tisdag 16 oktober 2012

Så kan det va

Det är ju mycket som är som det är här.

Såhär kan ett hus man kan köpa här se ut om det är någon som är i flytt-tankar. 

Sånt här kan man äta om man vill hålla kolhydraterna på minimumnivå. Bollarna finns dock inte här på vischan *snyft* . Ostpinnarna är "ett asbra sätt för barn att få i sig kalcium!". Sure, tror dock att man bör göra dem ätliga också för att få i barnen allt det där kalciumet. Striker är en ölkorv och burken är tonfisk i majonnäs, införskaffad på Crazy Clarks, billigaste kedjan i staan, typ som Överskottsbolaget.

Såna här papegojor kan man se spatsera på gatan. Skitdålig bild, jag vet, men det är ju själva grejen. Papegojor på gatan.

Såhär kan en solnedgång på landet se ut. Bara några meter till höger om mig fann jag senare en död känguruunge. 

Såhär ironiskt kan det bli när man köper en sax.

Såhär snygg stjärt kan man få i sina jobbshorts.

Såhär kan en karta över stället man bor på se ut.

Såhär kan man använda myrornas krig som läslampa.
Såna här påminnelser kan man (tydligen) behöva när man går på toa.

Så är det.

lördag 13 oktober 2012

På sydfronten intet nytt

Här händer det inte mycket, jag bara jobbar, promenerar och sitter vid datorn och bränner gigabytes. Igår var det riktig fart på det hela, då var det som att jobba i vilken busy bar som helst. Gjorde t.o.m. drinkar. Bara äckliga lantis-drinkar, men ändå. Idag fick jag börja 10 för att.. eh. kvinnan som skulle jobba.. jobbas.. vars.. nä, hur bygger man upp den här meningen? Hon som skulle ha jobbat, hennes dotter skulle föda barn så då fick jag hoppa in. Så. Därför har jag nu jobbat först 10-16 och ska även köra 18-stängning. Slutar förhoppningsvis tidigare än igår (00.30). Har serverat en höggravid kvinna otaliga rom och cola, både igår kväll och nu på dagen. Obehagligt. Jag kan inte ens diskutera det med dem jag jobbar med för om hon dricker alkohol offentligt så kanske det är så det fungerar här, vad vet jag.
Förut har jag alltid tyckt att det verkat lite charmigt det där, att ta sig ett glas efter jobbet och hänga på stammiskrogen. Nu tycker jag enbart att det känns tragiskt. Men vem är jag att döma, de kanske är helt nöjda med sina liv och vill inte ändra på någonting. Fast, det tror jag ju egentligen inte. Om man sitter på puben minst tre timmar varje dag, spelar på hästar, keno och spelmaskiner medan öl efter öl slinker ner, då saknas det nog ändå något.
Nähej, om man skulle liva upp det här inlägget med en liten bild ?

Det är Linn som är Döden.
Har hon kommit för att hämta mig? 
Nu ska jag lägga mig på min säng i 15 minuter innan jag börjar jobba igen. Hej.

torsdag 11 oktober 2012

Smärtsamt

Det riktigt skär i hjärtat när jag tänker på att det inte blir något halloweenfirande i år. "Men du kan ju fira där du är!" tänker kanske du då, men nej, det kan jag inte och det är inte samma sak. Som sagt så är jag mitt ute i ingenstans och är osäker på om man egentligen "firar" det här down under överhuvudtaget. Även om så är fallet så har jag inte mod nog att klä ut mig till det jag vill, tror det här mer är ett sådant ställe som tjejerna är kissekatt och killarna klär ut sig till tjej, typ. Om de inte tycker att det är för bögigt. För bög vill man ju inte vara ! Så Stålmannen kanske. Men vet vem jag (och förmodligen x antal killar hemmavid) skulle ha varit ....

Några armhävningar till bara så är jag där
Tänk dig, få gå och snacka som Bane hela kvällen. Underbart. "Nouu one carrrred who I wazz until I put on the maazzk..." Lite problematiskt med alkoholintag och hångel men det är smällar man får ta för att vara den coolaste katten i stan.

Om någon är sugen så hittade jag en ganska najs färdigihopplockad kostym för en billig peng (om de fraktar till Sverige).

Bäjn


Nonsensinlägg, men what the häck, sharing is caring. Har ju inget bättre för mig.

Tappar öl som en gud

Jaha, fjärde dagen i baren, gick som ett smäck. Fick min första dricks också, 5 döllars (som jag dock splittade med tjejen jag jobbar med så 2.5... men ändå). Folk dricksar inte här, det är inte den sortens bar. Det är den sortens bar man dricker eller spelar upp sina surt förvärvade slantar, inte ger bort dem, herregud. Lite kort om hur det fungerar: En person beställer exempelvis en "pot of gold" vilket inte är något pysslingsaktigt utan en standard xxxx gold öl. Om de vill ha den större beställer de en schooner, på flaska så heter det stubbie. De lägger sina pengar framför sig. När de har druckit upp ska man snabbt som ögat ge dem en ny likadan och ta av pengarna själv. Om de inte vill ha mer lägger de glaset ned. Skitkonstigt. Är ett system som påhittats av någon som vill supa så enkelt som möjligt med så lite snack som möjligt antar jag.
Ägaren är bortrest en vecka vilket är jvligt gött eftersom han inte är särskilt trevlig. Han är väl inte otrevlig heller egentligen men han påpekar jämt allt man gör och övervakar. Lite av en bitch.
Jaha nähe. Nu ska jag väl sova, imorrn är det ju fredag så då kanske det blir livat. Har inget mer att komma med för tillfället.
Hej

tisdag 9 oktober 2012

Inte vilken skitdag som helst

I torsdags var det ingen vanlig dag, för det var Emilias födelsedag minsann ! Vi firade den på onsdagen då vi skulle iväg så attans tidigt på fredag. Kalasandet påbörjades lite smått på hostelet med vin och live-musik utförd av våra lätt störiga hostelkamrater (som spelade "Wonderwall" jag vet inte hur många gånger, typiskt kille med gitarr som ska ragga brudar, pfft). Sedan togs det en taxi till the Valley ! Men där var det stendött ! Så det blev en taxi tillbaka till down under-baren. Där var det wet-t-shirt tävling. Häpp. Var ytterst obehagligt faktiskt, kände mig helt otroligt obekväm och tog nästan illa vid mig. Håller väl på att bli gammal, men va fn. Det var bara tragiskt. Och då var jag var inte ens med och tävlade.
Men Donken-middagen efteråt gick inte av för hackor ! 
Sen överraskade jag och Linn Emilia med tårta på hostelets uteplats. Smaskigaste tårtan ever.

Vår uteplats på hostelet. Ser ni killen med hatten, det var han som var "trubadur". Ni get the point.
Btw så avskydde Linn och Emilia den blonda tjejen, Linn fick tuppjuck enbart av att höra henne prata efter ett tag. Stackarn, hon ville ju bara vara en av grabbarna... I slutet av kvällen raggade honstenhårt (och förmodligen framgångsrikt)  på killen i förgrunden.

På Down Under försökta jag att score lite chicks jag med
"Ey babe, wanna come to my pants-party?"

Gick sådär. Tough crowd.

Wet-t-shirt tävlingen. Om ni hade hoppats på lite boobs så  blire inget, men ni ser ju den vita t-shirten iallafall.
 Var helt absurt, typ "Yeeeah, give it up for the lääääjdiiis, check theeeeese girls out, yeeeeeeah".
Kräääääääääääk.

Födelsedagsbarnet !

"Öööh, grattis Äämiiliaaa !´"
"Tack tack, gu va gött !"
That's lööööv.  Shit vad jag saknar er , är ju nästan larvigt. Men det gör jag.
Linn och Emilia alltså, inte Linn och mig själv. Mig själv har jag umgåtts med mer än tillräckligt på senaste.

Dagen efter, när Emilia var och gav sig själv en liten present on her own så passade jag och Linn på att avnjuta sushi, en dietfri dag som denna.  Asgött.
Här är den, Emilias lilla present, aaasnajs.

När hon var färdigpresentad blev det KFC, för det hade ingen av oss ätit innan minsann ! 

Men vilka är det som skönjes i kön ? Är det inte...

...Ghostbusters ?! Allright, behövde inte ens ringa 


Det var allt. Över och ut.

måndag 8 oktober 2012

Lite ensamt är det

Jag ligger på mitt rum med mitt underbara internet i den, som allt annat här, småtrasiga sängen. Allt är mer eller mindre trasigt. Det är två hål i fönstret varav det ena är "lagat" med en bomullstuss, ena antennen på high-tech tv:n är av och själva "parabolen" är lagad med en gummisnodd. Dvd:ns front är helt lös och för att få igång en film måste man trycka på playknappen på ett visst speciellt helt slumpartat sätt som är omöjligt att klura ut (det finns ingen fjärrkontroll så man kan inte spola, sätta på text eller pausa). Handfatet är väldigt sprucket och det är otroligt att det inte läcker. Garderobens baksida är lös och ett handtag på byrån är av. Ac:n hänger löst. Den obligatoriska heltäckningsmattan har lossat i varje hörn av rummet och formats till luddiga högar som ser ut som påkörda igelkottar. Till och med stolen är skev och vickar när jag använder den som bord till mina tv-middagar.

"Allt är patetiskt". Men krubbet är gött !
Notera filmen på tv:n, tog nog bara 10 minuters pill för att få igång den.
Igår arbetade jag mitt första pass i baren. Det gick okej, jag är tydligen helt värdelös på att hälla upp öl dock. "För lite skum, för mycket, för lite öl, du håller glaset fel etc. etc." Blä. Jag hatar att vara ny och oerfaren.
Jag har bestämt mig för att köra på den här veckan men om det inte blir roligare än såhär så drar jag till Linn och Emilia, för här är det ensamt och ingen stek i världen kan väga upp för det.

Hej

Ps. Nu har jag ändrat i inställningarna så att alla som vill kan kommentera. Bara så ni vet.

Hej countrylife


Skrivet den 6:e



Jaha, då har man hamnat mitt ute i ingenstans. Efter cirkus 12 timmars bussfärd är jag nu i Charleville (som jag på något vänster aldrig lyckas uttala rätt så att alla har "Va?"-at mig varje gång jag nämnt det, men tror det ska vara Tjallvill typ) och sitter i skrivande stund på mitt.. eh.. enkla rum på det motell/pub jag ska arbeta på i 8 veckor. Det är varmt som satan, ac:n är nog mestadels for show, väldigt orent, det går inte att få in några kanaler på tv:n (rättelse, det går att få in en brusig kanal som visar mest ingenting) och dvd:n var paj (har möjligtvis lagat den med lite våld).

En lite halvtaskig bild som ger en uppfattning av rummet.
Min tv-anläggning

 Men det är gratis boende, bra betalt och gratis mat. Jag ska äta rumpstek tills jag storknar. Ägaren känns lätt förvirrad och jag har varken fått reda på vilka skift jag ska arbeta eller vad mina faktiska uppgifter är, men det verkar som att jag ska servera öl och ta betalt i den drive-in spritaffär (jupp, drive-in) de också driver som ligger i anslutning till baren. Alla har pick-ups med hundar på flaket, inga överraskningar där. Kassan är enkel och förhoppningsvis arbetar jag med någon vettig människa i baren.
Det är intressant vad de anser vara en "busy night". När jag kom igår kväll hade ingen direkt tid för mig för att det var så busy och då snackar vi fem pers som sitter i baren och kanske 10-15 som äter. Till att serva dessa har de två servitriser, en kock, en bartender och chefen som hoppar in lite extra där det behövs. Very very busy.

Fullt upp.

Idag har jag gått en sväng på "stan" (är väl kanske i samma size som .. Skänninge) och införskaffat lite nödvändigheter såsom hyllpapper till de skabbiga lådorna i byrån, en campinglampa eftersom att det inte finns någon läslampa, ett liggunderlag så att jag kan spendera all min fritid med pilates och bli skitsnygg och en plastväxt. Och Batman begins och dark night så att jag har något att göra ikväll, har ju alltid datan om dvd:n är kaputt. Ja, just det, kanske ska nämna att jag är här alldeles allena, Emilia och Linn fick jobb i Roma, den närmsta egentliga staden (bara 3 timmar bort) så nu får jag stå på egna ben så att säga.
Såå... blir förmodligen en del sådana här inte så intressanta inlägg ett tag framöver tills jag har kommit tillrätta och börjat umgås lite med the locals. Nu hoppas jag bara på att jag kan få igång det satans nätet också så att detta inlägg blir upplagt överhuvudtaget !
Hej !

måndag 1 oktober 2012

Pappa på stan

Sprang på Pappa i statyform på stan. Det blev kramkalas.


Han var lite kortare än jag kommer ihåg, men har ju varit borta så länge.

 Linn kunde självklart inte sköta sig utan var tvungen att pilla i skägget. Alltid ska man få skämmas.

Måste ju nämna...

Sådana här bilder kan man få om man heter Linn och råkar lämna sitt nummer till en kille som gör sitt bästa för att försöka skapa intresse.

"Just chilling in the sun, lol"


Brett, av oss kallad Brat Pitt, 34 årig man som gärna använder kidsens egna förkortningar, lol.


Partäjh

Allright, ett och annat glas vin har slinkit ner, det ska jag inte sticka under stol med så att säg. Såå... kanske lite bildbevis är på plats.


Kvällen påbörjas vanligtvis med lite såkallat Goon, alltså snorbilligt vin. Åtta liter för dryga 100-lappen. Häpp.

Genomsnittliga killen som tar kontakt...

..och Linn blir helt förskräckt stackarn.

Nu när vi har tagit vår RSA-kurs i ansvarsfull alkoholhantering vet vi att det är såhär fulla människor ser ut. Dem ska man inte servera mer alkohol, men vatten går bra.

"Allt är patetiskt" som Mormor brukar säga.

Några av våra absolut gratis drinkar i Down Under-baren. Wunderbar ! 
Sen kan man bli hängandes på en trapp, pigga o glaa ! Ibland har man också tur när man kör lite natthäng och kan stöta på diverse trevligt folk som exempelvis...

...Jordon, en mycket trevlig pöjk som är föredetta engelsman. Han hade en polare som han promotade ganska hårt. "You girls gonna love him, he's the best looking guy everrr, women are always all over him osv osv" ... Förväntningarna var minst sagt stora och tillslut dök han så upp...

...och här är han. Allright. Vi var väl inte riktigt "all over him"... han var väl trevlig. Har dock helt glömt vad han hette.
Lite klubbning också ! Var superdupermegaparty på The Family...

...och jag hade också roligt. Joo, hade faktiskt skoj, tar bara med den här bilden så att alla får se min fina nya t-shirt och svettiga dansanta lugg.

Allright ! 

Dans dans dans 

Untz untz untz, med mr Trancemaster Harlan

På klubben kan ingen höra dig skrika

Och det obligatoriska kortet på toan, ducklips och peacefingrar. Classy.
Och tillsist den obligatoriska avslutningen; snack med främlingar på Donken. 
Det var en liten sammanfattning på vad vi har roat oss med so far ! Hej hopp !