Nu har vi sovit in oss lite i landet. Vårt hostel är helt okej, typ så som man tänker sig att hostel är, massvis ungt folk, spartanskt inrett och delad toalett. Gratis wi-fi, dock enbart på receptionsvåningen, inte på rummen, men men. Det blir ett foto-fritt inlägg, glömde kamerakabeln på rummet som ligger på 4:e våningen. Orka, som kidsen säger.
Vår ankomstdag spenderade vi på hostellet med att äta en bit obehaglig mat, min wrap var fylld med en sörja som hade alltför mycket gemensamt med såkallade manliga kroppsvätskor för att jag skulle finna den aptitlig, samt sova några timmar. Vi fick en pojkvasker-roomie i vårt 4-bädds rum, Jan från Tyskland som precis tagit studenten och reste runt lite i landet, dock utan att jobba, rich bitch som han säkerligen var. Sedan tog vi en promenix i staden, provade en bit mat på en av de lokala restaurangerna, tog en flaska vin på någon fancy bar och avslutade kvällen med en flarra till på hostellets egna bar; The Velvet Underground. Helt okej, men var lite snålt med velvet.
Sedan sov vi tolv timmar. Woop woop. Vår roommate hade övergett oss under natten så eget rum, jaa. Följande dag besökte vi den lokala mataffären, lagade lite mat i hostellets gemensamma kök och... inte mycket mer än så faktiskt.
Jag äääälskar att gå i mataffärer utomlands, finns alltid så mycket härligt att förundras över, skulle kunna gå i timmar.
Igår blev det inte många knop gjorda överlag. Vi gick och lade oss skapligt, tänkte försöka att vända till dygnet lite. Misslyckades dock fatalt. Efter någon timme hörde jag Emilia viskande fråga om någon var vaken, varpå både jag och Linn svarade. Natten spenderades med att leka 20 frågor, vi somnade väl runt 6 och gick upp för att äta frulle och byta rum halv nio.
Så, vad har vi lärt oss av våra upplevelser so far... Alla är väldigt laid back (hissen lade av men ingen satte upp skyltar om hur man skulle ta ner sig istället, men var inget konstigt alls med det) man visar stor vänlighet mot främlingar (blev praktiskt taget våldshånglad av någon jag mötte i en trapp) och hydration is the key (visdomsord en förfriskad man som bjöd oss på vatten i en kiosk delade med sig av).
Åh, Emilia och Linn uppskattar också att de har helt vanliga cigg, inga krusiduller, för den nätta summan av ca 100 kr paketet. Och Linn tror att enhörningar är faktiska existerande djur ("Ett djur på bokstaven E ? Jamen sånadär med horn i pannan !")
Över och ut