måndag 24 september 2012

Call me Al

Då har man provat på både uteliv och bad här i Brisbane (Brisbnnn, ska det visst uttalas, inte Brisbäjn). Det är varmt och gött, 28 grader cirkus. Det finns ingen strand här vid själva staden, den ligger ungefär en timmes bilfärd bort, men de har en konstgjord badstrand med tillhörande sjöliknande pool som är helt okej för lite nedkylning tillsvidare.

Såhär såg det ut ifrån platsen jag låg på


I fredags tog vi oss en liten färd uti nattlivet, mycket trevligt !

 På det här stället träffade vi ett gäng killar som pluggade till dataspelsanimatörer, det ni. Den skäggige i gänget hade en (felstavad) tatuering, ungefär "Jag alskar dig javla hora" som en av hans svenska polare övertalat honom att gadda in forever på armen. Najs.

Sedan blev det en tågfärd till the Valley, partyområdet i staden tydligen. Här sitter vi till Linns stora glädje med Al, en småstörig kille som var gift med en sydkorean (tydligen inte hittad online som jag lite opassande skämtade om vilket skapade aningens dålig stämning men hey, det var faktiskt han som började). Iallafall, eftersom att han var gift så brydde han sig inte ett skit om vad han gjorde längre och visade oss därför pungen. För det är tydligen det man gör when you dont give a shit. Eftersom Emilia skakade hans hand blev hon ballhands för resten av kvällen, helt logiskt.


Hans posande polare Mitch hängde också på, även efter att Al övergett oss för att fara hem till frugan (för det finns ju gränser för hur lite shit man kan give liksom). Men det gjorde inget, Mitch var väldigt trevlig.

"Nu tränger vi ihop oss så att alla kommer med"

Snygg-Linn ute i vimlet. Kan ju säga att raggpotentialen var stor, de var som hyenor över as. Fast  positivt.
You get the picture.

Nähej, kanske dags att dra sig hemåt... (Retuscherad för allas trevnad)

...men än var inte kvällen över ! Vi sprang nämligen på Mr Bigfoot i McDonaldskön



Tokig kille. Och sen var kvällen faktiskt över på riktigt. 

Jaha nähe, det var väl allt för den här gången. Hej hopp gummisnopp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar