torsdag 31 januari 2013

Overkligt

Overkligt och så otroligt sorgligt. Jag vet inte vad man ska säga, jag kan inte riktigt tro att det faktiskt är sant.
Philip var en av dem jag sett fram emot att träffa när jag kommer hem, dela och diskutera resupplevelser med. Han var en av dem man alltid har kunnat höra av sig till och det var inga konstigheter, oavsett om det gått en vecka eller ett år sedan man sågs senast.


Jag kan inte förstå att vi aldrig kommer att ses igen. Vi har haft så mycket kul ihop och jag kommer aldrig att glömma Philip.


I'm alive !

Hej ! Nu är vi i Brisbane, vart vi spenderat snart två veckor. Här har det inte blivit mycket gjort, största delen av tiden har spenderats åt att ansöka jobb på gumtree och ringa (Linn har fått ringa, förstår inte varför det ger mig sådan ångest att prata i telefon med okända människor, måste ta tag i det när jag kommer hem. Telefonpratarfobi, oh yeah) till människor som möjligtvis skulle kunna ha något att erbjuda, vilket de aldrig har. Det har varit lite kämpigt, det har det, men nu är det bättre ! Idag far vi till Stanthorpe, ett ställe mitt ute i ingenstans ungefär tre timmar (en pissekvart i Australien-avståndstid) från Brisbane. Där ska vi bo på camping, tälta, jaa, och jobba farm. Plöcka frukt och packa grönsaker, det är grejer det.
Min kamera har gått sönder, zoomen vägrar att åka ut eller vad man ska säga så har inte blivit alltför mycket kort tagna heller för den delen. Så.. så rolig är jag. Häpp. Har dock haft en helt amaaazing månad, om jag var en rich bitch skulle jag inte göra annat än resa runt och aktivera mig.
Lite bilder sen senast finns det iallafall, tagna med mobilkameran men bättre än inga alls.


Frulle medan vi väntar på bussen som ska föra oss mot vårt öde, nämligen...

...hopp-platsen. Där har ni planet. Det var litet, "dörren" bestod av ... veckad hårdplast,  ni vet, liknande sådan som används till skjultak, som man drog inåt upp i taket. Min mormor har haft ett skåp man öppnar på det sättet.  Fast det var i trä. Bara en observation.


Såhär snygg var jag ! Tyvärr har jag inga bilder ifrån själva hoppet eftersom det kostade ungefär 100 döllars (cirkus 700 svenska) att köpa det. Men tänk er att jag ser ut såhär fast med en José Gonzales-liknande man fastspänd på ryggen mitt ute i ingenstans, fallande så fort att jag inte hör mig själv skrika för att sedan dingla ned när fallskärmen slagits ut, gungande som i den där karusellen på Gröna Lund. Åh, med asfräcka stora genomskinliga plastbrillor också.

I. Am. Legend.

Här har vi stranden i Byron  Bay också. Underbart. Vårt hostel låg en minut därifrån. 



Efter Byron Bay blidde det Surfers Paradise. Det var lite sådär. Tycker att de använder termen paradis lite väl löst. Mest skyskrapor och en förvisso fin strand men lite... omysigt.

Lägg till bildtext

Jag fyllde år och åt tårta till frukost, jaa ! Och kaffe, det ni. 

Mina fina presenter. Linn, sicken gullunge. 
Vi firade med söschi på rullband ! Jag har alltid velat äta det, så var attans glad när vi fann det här haket. Gott var det också. 
Hej vad det går

På kvällen partade vi till det lite med Nathalie och Fanny. Vi gick till Vanity. Toalettutrymmet var otroligt fräsigt, kristallkronor, vita skinsoffor och väggar av guld. Synd bara att resten av klubben var skräp med attans kass musik. 

Linn passade på att surfa lite också innan hon kissilerade. På Ladies night så bjöds det tydligen på champagne vid toaletterna också. Skum affärsidé, att få alla tjejer att hänga på toan. Killtoan var tydligen som vilket annat kisställe som helst.

När vi till sist fick tag i jobb i Stanthorpe så blev det att fira med toast och chokladmjölk. Köpte till och med en tomat minsann. Nu är det slut med kolhydraterna igen, tonfisk, ägg och gröna bönor är det som gäller.

Just i detta nu sitter vi på bussen, det är kanske 23 grader, molnigt och fuktigt. Men vi ser fram emot att starta ännu ett jobb-äventyr (och att få lite lön, jaaa). Håller tummarna för att vi ska trivas och kanske stanna i tre månader, så man har lite kosing att bränna sen. Gött. Jaja, det var det, lite uppdatering.
Puss och snusk



tisdag 15 januari 2013

Herrejvlar

Just i detta nu sitter jag och väntar på att det ska bli min tur att gå till säkerhetsinstruktionerna inför mitt fallskärmshopp. Hoppas att det finns tid för ett toalettbesök innan det blir åka av.
Häpp


fredag 11 januari 2013

Surfs up dude


Vi har varit på surfläger ! Det var härligt. Allt var väldigt hippieaktigt och avslappnat, instruktörerna var fitta (som i vältränade, inte som våt ängsmark) som attans med solblekt hår och "hey duuuuude"-attityd. "Living the dream" stod skrivet lite här och var, bland annat på en av instruktörernas arm med en surfingbräda som bakgrund. Jag var inte alltför bra på att ta kort märkte jag, så ni får ta mitt ord på att det var mucho fint och att jag surfade som en gud. Nästan. Stod iallafall upp ordentligt en (1, jag vet patetiskt) gång med lite instruktörshjälp och lite halft otaliga gånger, var skitsvårt men riktigt skoj ! Jag rekommenderart ! Man blev lite frälst, jag skulle inte ha något alls emot att stanna där en månad med surflektioner och komma hem som en vältränad, solbränd surfarmästare.

Halvtaskig bild på stranden, jag vet, molnigt var det också men bara första dagen !
...fast den soliga andra dagen tog jag inga kort. Så det här får duga.

Kan inte förstå att fölk faktiskt bor där jämt. Lyllos.

Såhär bodde vi, trångt och gött, vilket dock inte hindrar Linn från att stretcha till det lite. Bakom mig, fotografen, var en till dubbelsäng med två brittiska partydonnor.

Såhär såg det ut utifrån. Barrack 5A, yeeeeeeah ! 


Utsikten bakom vår barrack var inte fy skam den heller.

Vi bodde praktiskt taget i skogen, precis bredvid en flod som rann ut i havet. Riktig djungelkänsla, hoppades på krokodiler men såg inga tyvärr.

"Yeeeeeeeeeeew!"
Posar lite med en av instruktörerna, classic. Har aldrig varit så snygg, pro-surfer liksom. Linn ser verkligen ut som att hon vet vad hon sysslar med också minsann ! Pro-Linn (som i professionell, inte pensionär).

Surfarskolan

Här hämtade man mat. Nathalie, vår roomie, var, som synes, väldigt exalterad inför lunchen.

Burgare till kvällsmat med våra roomies Nathalie och Fanny, attans trevliga pinglor. 
'

Självklart vankades det party på kvällen, vi körde kings cup. Linn fick sista kungen så hon fick dricka upp den härliga häxblandningskoppen, mohahaha ! Sen visade det sig att det inte alls var den sista kungen, det var en kvar så hon hade druckit helt i onödan, mohahahaaaaa. Fylle-Linn vet ni. Toka.
Det var två härliga dagar. Kom på att jag inte skrivit något om Sydney, får ta tag i det en annan gång.Nu har vi anlänt i Byron Bay, solen skiner och ikväll blir det untz-untz på Cheeky Monkey, stället alla hormonstinna halvnakna kids häromkring hänger på. Kommer att bli intressant. På måndag ska vi snorkla med sköldpaddor, jaaa ! 

Ha det !