I helgen gjorde vi vårt bästa för att få till julkänsla här i hettan (ca 38 grader, häpp) genom att laga julmat ! Det blidde lite av både det ena och det andra, tomtegröt, köttbullar, rödbetssallad, ägghalvor potatismos och knäck. Ben, som stod för hus och spis, tillagade även en... eh.. köttbest bestående av inte mindre än fyra olika djur ihopsydda med varandra. Mums.
 |
| Operation pågår. Linn är inte alls skeptisk. Notera Linns juliga tomtebrosch (som blinkar!), av mig införskaffad naturligtvis, samt salthögen i högra hörnet vilken är Linns ofrivilliga skapelse. |
 |
| Mmm... |
 |
| Tadaaa ! Kyckling i en anka i en kalkon fylld med fläskfärs. Senare pryddes den även av bacon, så egentligen var det fyra olika djurarter men fem olika individer som fick sätta livet till. Groteskt, jag vet. |
 |
| Salthögen. Då det inte fanns någon kökshandduk så skrapade Ben ner saltet på ett örngott, inget konstigt alls. Killhem alltså, samma lika i alla världsdelar. |
 |
| Sen serverades det tomtegröt, jaa ! |
 |
| Skitgott. Faktiskt, det är ju det juligaste man kan äta och smakar verkligen smaskens. Mmm. |
 |
| Vi dekorerade oss själva med Linns alldeles egna införskaffade julpynt (självklart trasigt, fult och stulet). |
 |
| Det här var tyvärr den bästa bilden jag hade på mina julörhängen, så ignorera hur snygga jag och Linn är och fokusera på nallehuvudena med tomteluvor och blinkande ljus istället. Classy. |
 |
| Frenetisk tillagande av mos ! Mos hör inte till julbordstraditionen, vi vet, men det är ju bra mycket godare än kokt potatis. |
 |
| Sååååå jvla gött. |
 |
| Efter otaliga timmar i ugnen var även besten färdiglagad. Tyvärr var vi så mätta på mos och knäck att det bara blev en liten smakbit som slank ner, men det var gott. Som synes var Ben vid det här laget, enligt australiensk jultradition, inte lika "pigg" längre så Linn och jag drog oss hemåt. |
 |
| Lite lätt pyntat hus vi såg på hemvägen. Någon bor faktiskt där. |
Det var den julmiddagen ! Ikväll ska vi äta middag i restaurangen, imorrn är det vår sista thirsty-thursday, på lördag får vi vår sista lön och på söndag lämnar vi Roma 4-ever. Vi har varit hemifrån i över 3 månader nu. Tiden flyger iväg !
Hej !