Skrivet den 6:e
Jaha, då har man hamnat mitt ute i ingenstans. Efter cirkus 12 timmars
bussfärd är jag nu i Charleville (som jag på något vänster aldrig lyckas uttala
rätt så att alla har "Va?"-at mig varje gång jag nämnt det, men tror
det ska vara Tjallvill typ) och sitter i skrivande stund på mitt.. eh.. enkla
rum på det motell/pub jag ska arbeta på i 8 veckor. Det är varmt som satan,
ac:n är nog mestadels for show, väldigt orent, det går inte att få in några
kanaler på tv:n (rättelse, det går att få in en brusig kanal som visar mest ingenting) och dvd:n var paj (har möjligtvis lagat den med lite våld).
| En lite halvtaskig bild som ger en uppfattning av rummet. |
| Min tv-anläggning |
Men
det är gratis boende, bra betalt och gratis mat. Jag ska äta rumpstek tills jag
storknar. Ägaren känns lätt förvirrad och jag har varken fått reda på vilka
skift jag ska arbeta eller vad mina faktiska uppgifter är, men det verkar som
att jag ska servera öl och ta betalt i den drive-in spritaffär (jupp, drive-in)
de också driver som ligger i anslutning till baren. Alla har pick-ups med
hundar på flaket, inga överraskningar där. Kassan är enkel och förhoppningsvis
arbetar jag med någon vettig människa i baren.
Det är intressant vad de anser vara en "busy night". När jag
kom igår kväll hade ingen direkt tid för mig för att det var så busy och då
snackar vi fem pers som sitter i baren och kanske 10-15 som äter. Till att
serva dessa har de två servitriser, en kock, en bartender och chefen som hoppar
in lite extra där det behövs. Very very busy.
| Fullt upp. |
Idag har jag gått en sväng på "stan" (är väl kanske i samma
size som .. Skänninge) och införskaffat lite nödvändigheter såsom hyllpapper
till de skabbiga lådorna i byrån, en campinglampa eftersom att det inte finns
någon läslampa, ett liggunderlag så att jag kan spendera all min fritid med
pilates och bli skitsnygg och en plastväxt. Och Batman begins och dark night så
att jag har något att göra ikväll, har ju alltid datan om dvd:n är kaputt. Ja,
just det, kanske ska nämna att jag är här alldeles allena, Emilia och Linn fick
jobb i Roma, den närmsta egentliga staden (bara 3 timmar bort) så nu får jag stå
på egna ben så att säga.
Såå... blir förmodligen en del sådana här inte så intressanta inlägg ett
tag framöver tills jag har kommit tillrätta och börjat umgås lite med the
locals. Nu hoppas jag bara på att jag kan få igång det satans nätet också så
att detta inlägg blir upplagt överhuvudtaget !
Hej !
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar