måndag 8 oktober 2012

Hej countrylife


Skrivet den 6:e



Jaha, då har man hamnat mitt ute i ingenstans. Efter cirkus 12 timmars bussfärd är jag nu i Charleville (som jag på något vänster aldrig lyckas uttala rätt så att alla har "Va?"-at mig varje gång jag nämnt det, men tror det ska vara Tjallvill typ) och sitter i skrivande stund på mitt.. eh.. enkla rum på det motell/pub jag ska arbeta på i 8 veckor. Det är varmt som satan, ac:n är nog mestadels for show, väldigt orent, det går inte att få in några kanaler på tv:n (rättelse, det går att få in en brusig kanal som visar mest ingenting) och dvd:n var paj (har möjligtvis lagat den med lite våld).

En lite halvtaskig bild som ger en uppfattning av rummet.
Min tv-anläggning

 Men det är gratis boende, bra betalt och gratis mat. Jag ska äta rumpstek tills jag storknar. Ägaren känns lätt förvirrad och jag har varken fått reda på vilka skift jag ska arbeta eller vad mina faktiska uppgifter är, men det verkar som att jag ska servera öl och ta betalt i den drive-in spritaffär (jupp, drive-in) de också driver som ligger i anslutning till baren. Alla har pick-ups med hundar på flaket, inga överraskningar där. Kassan är enkel och förhoppningsvis arbetar jag med någon vettig människa i baren.
Det är intressant vad de anser vara en "busy night". När jag kom igår kväll hade ingen direkt tid för mig för att det var så busy och då snackar vi fem pers som sitter i baren och kanske 10-15 som äter. Till att serva dessa har de två servitriser, en kock, en bartender och chefen som hoppar in lite extra där det behövs. Very very busy.

Fullt upp.

Idag har jag gått en sväng på "stan" (är väl kanske i samma size som .. Skänninge) och införskaffat lite nödvändigheter såsom hyllpapper till de skabbiga lådorna i byrån, en campinglampa eftersom att det inte finns någon läslampa, ett liggunderlag så att jag kan spendera all min fritid med pilates och bli skitsnygg och en plastväxt. Och Batman begins och dark night så att jag har något att göra ikväll, har ju alltid datan om dvd:n är kaputt. Ja, just det, kanske ska nämna att jag är här alldeles allena, Emilia och Linn fick jobb i Roma, den närmsta egentliga staden (bara 3 timmar bort) så nu får jag stå på egna ben så att säga.
Såå... blir förmodligen en del sådana här inte så intressanta inlägg ett tag framöver tills jag har kommit tillrätta och börjat umgås lite med the locals. Nu hoppas jag bara på att jag kan få igång det satans nätet också så att detta inlägg blir upplagt överhuvudtaget !
Hej !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar