Här händer det inte mycket, jag bara jobbar, promenerar och sitter vid datorn och bränner gigabytes. Igår var det riktig fart på det hela, då var det som att jobba i vilken busy bar som helst. Gjorde t.o.m. drinkar. Bara äckliga lantis-drinkar, men ändå. Idag fick jag börja 10 för att.. eh. kvinnan som skulle jobba.. jobbas.. vars.. nä, hur bygger man upp den här meningen? Hon som skulle ha jobbat, hennes dotter skulle föda barn så då fick jag hoppa in. Så. Därför har jag nu jobbat först 10-16 och ska även köra 18-stängning. Slutar förhoppningsvis tidigare än igår (00.30). Har serverat en höggravid kvinna otaliga rom och cola, både igår kväll och nu på dagen. Obehagligt. Jag kan inte ens diskutera det med dem jag jobbar med för om hon dricker alkohol offentligt så kanske det är så det fungerar här, vad vet jag.
Förut har jag alltid tyckt att det verkat lite charmigt det där, att ta sig ett glas efter jobbet och hänga på stammiskrogen. Nu tycker jag enbart att det känns tragiskt. Men vem är jag att döma, de kanske är helt nöjda med sina liv och vill inte ändra på någonting. Fast, det tror jag ju egentligen inte. Om man sitter på puben minst tre timmar varje dag, spelar på hästar, keno och spelmaskiner medan öl efter öl slinker ner, då saknas det nog ändå något.
Nähej, om man skulle liva upp det här inlägget med en liten bild ?
 |
Det är Linn som är Döden. Har hon kommit för att hämta mig? |
Nu ska jag lägga mig på min säng i 15 minuter innan jag börjar jobba igen. Hej.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar