onsdag 24 oktober 2012

Nya tag


Ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig, vilket inte per automatik innebär att det därför skulle bli dåligt, bara annorlunda. Emilia bestämde sig för att det var dags att åka hem, hon saknade Sverige med alla dess fördelar (kallt dricksvatten i kranen, golv utan heltäckningsmattor, att det är helt och rent och överlag en stabilare tillvaro) och kände sig färdig med resandet helt enkelt. Detta gör att jag nu har tagit över hennes jobb och farit iväg till Roma för att sammanstråla med Linn igen, jaaaaa ! Lite läskigt att återigen starta på noll på en arbetsplats när jag väl börjat få in snitsen, men det är det absolut värt.
Typiskt att man överger skutan nu när man är lokalkändis och alla väl vet vem man är (eller är möjligtvis bara skönt att slippa allt ståhej, vill ju gärna kunna lämna rummet utan att ha horder av männsker i hasorna som vill ta på en och grejer).

Jag kommer inte att sakna Charleville men jag kommer att sakna John, en man som bodde på motellet och även var lite av en vaktmästare. Efter varje jobbpass brukade vi ha en pratstund på baksidan, diskutera livet och snacka skit om ägaren. En jättesnäll farbror som pratade med mig som att jag var en vanlig människa med åsikter av värde, inte någon trög backpacker som bara kunde missuppfatta beställningar och berätta om hur kallt det är i Sverige.

John med sin VB, favvoölen.

Här har jag än så länge arbetat som servitris och testat på ett lugnt pass i baren. Det verkar okej, imorgon blir det ett riktigt barpass då man tydligen partar till det på torsdagar häromkring så det ska bli intressant. 
Planen är att stanna här till jul, spara ihop en hög med kosing och sen resa runt i en månad och bara uppleva. Vi funderade till och med på att testa fallskärmshoppning, dock är det lite kostsamt men tanken känns ändå kittlande. Det du Mamma, det skulle vara något ! 

Nu blir det inga såna här heta bilder från vinfyllda utekvällar i Emilias sällskap på ett tag framöver.
Notera Emilias oootroliga kindben, de skulle kunna skiva en ost. Man kan tro att hon är skapad i the Sims, men så är inte fallet ! 

Nu ska jag sova, Emilia borde ha landat i ... öh.. Peking eller var det var hon skulle mellanlanda, vid det här laget men hemma är hon inte förrän på fredag.

Emilia ! Njut av billiga cigg, att gå i affärer på söndagar, vanlig majonnäs och H&M ! 
Du kommer att vara saknad ! Vi ses på Skype ! 
 !!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar