Vi har varit på surfläger ! Det var härligt. Allt var väldigt hippieaktigt och avslappnat, instruktörerna var fitta (som i vältränade, inte som våt ängsmark) som attans med solblekt hår och "hey duuuuude"-attityd. "Living the dream" stod skrivet lite här och var, bland annat på en av instruktörernas arm med en surfingbräda som bakgrund. Jag var inte alltför bra på att ta kort märkte jag, så ni får ta mitt ord på att det var mucho fint och att jag surfade som en gud. Nästan. Stod iallafall upp ordentligt en (1, jag vet patetiskt) gång med lite instruktörshjälp och lite halft otaliga gånger, var skitsvårt men riktigt skoj ! Jag rekommenderart ! Man blev lite frälst, jag skulle inte ha något alls emot att stanna där en månad med surflektioner och komma hem som en vältränad, solbränd surfarmästare.
 |
Halvtaskig bild på stranden, jag vet, molnigt var det också men bara första dagen ! ...fast den soliga andra dagen tog jag inga kort. Så det här får duga. |
 |
| Kan inte förstå att fölk faktiskt bor där jämt. Lyllos. |
 |
| Såhär bodde vi, trångt och gött, vilket dock inte hindrar Linn från att stretcha till det lite. Bakom mig, fotografen, var en till dubbelsäng med två brittiska partydonnor. |
 |
| Såhär såg det ut utifrån. Barrack 5A, yeeeeeeah ! |
 |
| Utsikten bakom vår barrack var inte fy skam den heller. |
 |
| Vi bodde praktiskt taget i skogen, precis bredvid en flod som rann ut i havet. Riktig djungelkänsla, hoppades på krokodiler men såg inga tyvärr. |
 |
"Yeeeeeeeeeeew!" Posar lite med en av instruktörerna, classic. Har aldrig varit så snygg, pro-surfer liksom. Linn ser verkligen ut som att hon vet vad hon sysslar med också minsann ! Pro-Linn (som i professionell, inte pensionär). |
 |
| Surfarskolan |
 |
| Här hämtade man mat. Nathalie, vår roomie, var, som synes, väldigt exalterad inför lunchen. |
 |
| Burgare till kvällsmat med våra roomies Nathalie och Fanny, attans trevliga pinglor. |
'
 |
| Självklart vankades det party på kvällen, vi körde kings cup. Linn fick sista kungen så hon fick dricka upp den härliga häxblandningskoppen, mohahaha ! Sen visade det sig att det inte alls var den sista kungen, det var en kvar så hon hade druckit helt i onödan, mohahahaaaaa. Fylle-Linn vet ni. Toka. |
Det var två härliga dagar. Kom på att jag inte skrivit något om Sydney, får ta tag i det en annan gång.Nu har vi anlänt i Byron Bay, solen skiner och ikväll blir det untz-untz på Cheeky Monkey, stället alla hormonstinna halvnakna kids häromkring hänger på. Kommer att bli intressant. På måndag ska vi snorkla med sköldpaddor, jaaa !
Ha det !
det var mycke fina kort ni ser ut att ha en trevlig resa hade så bra kram från ingalill
SvaraRadera