torsdag 7 februari 2013

Vi och estoniterna

Idag anlände vi till vårt nya arbetsplats och hem, en äppelgård mitt ute i vischan. Här ska vi förhoppningsvis stanna i åtminstone två månader och spara ihop en satans massa möneeeeeey. Det är praktiskt taget omöjligt att spendera pengar på något annat än mat här så det ska nog gå bra. Vi delar tillfälligt rum med fyra estoniter som tjattrar på rätt bra, dock enbart på estniska med varandra... men ska flytta in i ett annat hus, som renoveras för tillfället, nästa vecka. Fullt av öststatsfölk och tyskar här, men tydligen ska det dölja sig en svensk till här någonstans. Förövrigt är det rent och fräscht, två spisar med ugn (otroligt lyxigt, ugn har jag inte använt sen jag kom hit) och rejäla frysar (lyx det också ! ) och kylar. Imorrn är det introduktion, jag ska köra traktor och växla med vänstern. Spännande !
Nähej, dags att sova. Natt natt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar