Ibland börjar jag på ett inlägg som sedan aldrig blir klart av någon anledning. Detta är ett sådant, men bättre upplagt sent än aldrig antar jag.
Vi har ju nu, uppenbarligen, farit ifrån vårt tillfälliga hem Roma där jag spenderade 8 veckor och Linn 10. Ja, vad ska man säga. Det var ömsom väldigt skoj ömsom helt otroligt segt. Men vi träffade många härliga människor (och mindre härliga men de är numera ur sinne ur minne eller vad det är man säger) och det var faktiskt lite sorgligt att fara också. Därmed bjuder jag på lite förut helt opublicerade bilder, enjoy.
 |
| Linn och Fliss i baren. |
 |
| Det gemensamma tv-rummet. Här såg man en och annan dvd, hyrd i den lokala video-affären. Praktiskt taget det enda stället som var öppet en söndagskväll. |
 |
| Tv-rummets soffor. |
 |
| En av balkongerna vi spenderade oootaliga timmar på, frulle och goon-häng mestadels. Ofta var det så varmt att man praktiskt taget smälte bort. |
 |
| The Zone ! Hannah och Alice pepppar på att gå in. Det är faktiskt ett ganska classy ställe, Linn var tvungen att gå hem och byta skor när hon kom dit i flip-flops. Det behövde inte ens jag när jag gick till Zebban i pissetöfflorna när det begav sig. Dresscode, det ni. |
 |
| Jodie tokat till det med disktrasan, Moder Theresa-style. |
 |
JC, en av stammisarna som var så mycket stammis att han hade sin egna knapp på kassaapparaten. Om man en gång har valt vilken öl man ska dricka så håller man sig till det, så är det.
Han var en mycket trevlig man, påminde faktiskt om Tunnan, både till sätt och utseende. Så Tunnan, om du läser detta, det här är ditt framtida jag om du låter skägget växa fritt (och röker minst 40 cigg om dagen). |
 |
| Trotty, en annan stammis, dock inte varje-dag-stammis, utan bara när-i-stan-stammis, här på The Zoooone (var annars). |
 |
| Hannah tokar tet på The Zöööööönn. |
 |
| Restaurangen vi arbetade i, Matildas winebar & grill. Här såldes det en och annan chicken parmigiani med creamy mash och veggies. |
 |
| Untz untz på The Zooan. Den här kvällen kostade det 15 döllars att kommma in och de hade dekorerat dansgolvet med höbalar. Behöver kanske inte informera om att det var ett countryband som spelade. |
 |
| Alice och fnissnissen Jarrod, vilket par va ! Get a room and a weddingring liksom,en match made in heaven, det ser ju jag det. |
 |
| Kom igen rååå Irish ! |
 |
| Stjärt, *fniss* |
 |
| Min julpyntade del av rummet. Så fint så. |
 |
| Den här kvällen var det party, eller hur Alice ? |
 |
| Sam, idiot-kockens brorsa som jobbade i köket, iklädd den t-shirt han hade på sig vareviga dag. Konstant Marianne-påverkad men gjorde ändå ett bättre jobb än idiot-brorsan. |
 |
| Goon-häng på balkongen med Dennis, vår härliga allt-i-allo-farbror. Han tog sig till och med en kopp själv, en i gänget ! |
 |
| Vår julmiddag, så mysigt så. Vi fick välja vad vi ville på menyn. Jag åt musslor till förrätt, t-bone till main och cheesecake till dessert. Proppmätt minst sagt, men det var gött. |
 |
| Dennis serverade oss, juligt uppklädd kvällen till ära. |
 |
| Biljard på The White Bull, titt så späjsigt med rött ljus och grejer. |
 |
| Kö, ja vi fick köa, in till bensinmacken, enda öppna stället, efter en utekväll. Tydligen var det för kaotiskt att släppa in alla på en gång så de (vakterna som innan jobbat på The Zoeeen) släppte in tre i taget. Sinnes. |
 |
| Förstår inte riktigt det här. Är som att jag skulle klä ut mig till en tjej i 26-års åldern som växte upp i Väderstad. Alltså, inte alls. |
 |
| Alice inuti träd. Linn sneglade avundsjukt när Alice klättrade in. |
 |
| Oh yeeah, efterfest hos cowboys. |
 |
| Denna cooler vars arom Alice här avnjuter,tillhörde, innan den stals av ovan sagda, en av de mest cowboyiga udda små män jag någonsin mött. Rättelse, den mest udda cowboysiga lilla man jag mött. Attans att jag inte har någon bild, men föreställ er en man i 50-års åldern, cirka 1,65 lång, 50 kg, blåjeans med nedstoppad skjorta, svarta fin-skor med rejäl klack (ett desperat försök att komma upp till 1,70) tunnhårig på gränsen till överkamning och illblå färgade linser. Beställde alltid "a pot of gold, please, thank you" med lite Elvis-accent. En gång hängde han med hem på efterfest till Jodie och däckade på gräsmattan. |
 |
| Cowboysare, en äkta en ! |
 |
| Här hade jag gått hem. |
 |
| Våra husdjur som vi lämnade efter oss till nästa backpackers som ska servera schooners,småprata med diverse löst folk om hur kallt det är hemma, svara på de obligatoriska frågorna (Where are you from, how long have you been in Roma, how long have you been in Australia, how long are you staying for, what are you doing when you're leaving Roma) lyssna på alla bra tips på ställen att besöka och saker att titta på vilket man aldrig kommer ihåg, förundras över hundar på flak, gravida som dricker och röker, människor som spelar bort hundratals dollar på några timmar, personer som dricker otaliga öl och tar bilen, personer som "bara" dricker 3 öl för att de ska köra hem, män 50+ som försöker att flörta till sig ens telefonnummer, män i diverse åldrar som skamlöst kommenterar barmaid-ens utseende på alla vis möjliga ("your ass looks like two cats fighting in a bag" som exempel) och så vidare och så vidare... |
Jaha, en sammanfattning. Det var en intressant upplevelse.
Jag antar att jag får börja röka då.
SvaraRadera